عدم شناسایی هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال

شناخته نشدن هارد اکسترنال

WD my Passport Ultra & Elements

راهکارهای اختصاصی  آکادمی هارد ایران

عدم شناسایی هارد اکسترنال WD بسیار مشکل مشهودی است که این هارد دیسک ها دارند که بصورت اختصار می توان سه دلیل را به زبان ساده عنوان و راهکار های آکادمی هارد ایران در جهت بازیابی اطلاعات و رفع مشکل شناخته نشدن هارد اکسترنال را به صورت زیر شرح خواهیم داد.

اگر وقت خواندن این مقاله را ندارید میتونین فایل صوتی کوتاه ما را گوش بدین

دلیل شناخته نشدن و عدم شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز۷ / ۸ / ۱۰

۱- عدم شناسایی هارد اکسترنال بدلیل خرابی سیستم عامل هارد دیسک

یکی از دلایل بسیار مشهود این است که هارد دیسک دچار مشکلات سیستم عاملی نظیر خرابی در آدرس دهی نواحی سیستم عاملی ، خرابی ماژول ها و … را میتوان عنوان کرد، از نشان های این مشکل این است که هارد دیسک بصورت نرمال روشن می شود و صدای خاصی مانند تلق تلق کردن و یا هرگونه صدای غیر عادی را ندارد و در نتیجه در سیستم شناسایی نمی شود و اطلاعات را نمایش نمی دهد . برای حل این مشکل ما در چندین سال گذ شته بسیار روی این مشکلات کار کرده ایم و امروز می توانیم این مشکل براحتی حل کنیم و در نتیجه اطلاعات شما را بازیابی کنیم و یا تعمیر هارد دیسک شما را شروع می کنیم.

۲ – عدم شناسایی هارد اکسترنال WD بدلیل خرابی برد ( الکترونیک برد)

یکی از دلایل عدم شناسایی هارد اکسترنال WD این است که برد دچار خرابی یا سوختگی شده است که از دلایل سوختن و خرابی برد می توان به نوسان برق ، خرابی در سوکت USB ، استفاده نکردن از پاور استاندارد و … اشاره کرد که ما می توانیم برد خراب را تعمیر یا تعویض کنیم . نکته قابل توجه این است که با تعویض برد عادی نمیتوان  هارد را تعمیر کرد چرا که نیاز به همسان سازی فریم ور هارد دارد که باید توسط متخصص انجام شود.

۳ – عدم شناسایی هارد اکسترنال WD بدلیل  ضربه خوردن هارد

از شایع ترین دلایل عدم شناسایی هارد اکسترنال  WD My Passport ، ضربه خوردن هارد است که در نتیجه آن هارد دیسک دچار نقص فیزیکی می شود که برای حل این مشکل باید تشخیص درست از خرابی هارد دیسک صورت گیرد و در صورتی که نیاز به جراحی هارد شود ، هارد را باید در کلین روم جراحی کرد و نقص های فیزیکی را برطرف نمود که در اینجا می توان گفت آکادمی هارد ایران بازیابی اطلاعات تنها دارنده کلین روم استاندارد در ایران برای جراحی انواع هارد دیسک را دارد .

دلیل عدم شناسایی هارد اکسترنال WD :

۱- نقص فریم وری ناشی از نقص برنامه نویسی کارخانه ای

آکادمی هارد ایران با اصلاح فریم ور هارد وسترن می تواند تعمیر هارد یا ریکاوری اطلاعات این برند را به پایان برساند.

۲- نقص در انجام پروسه خود درمانگری هارد دیسک 

همانطور که میدانید هارد دیسک ها از تکنولوژی خود درمانگری برخوردارند که در نتیجه آن مثلا هارد دیسک بصورت اتوماتیک بدسکتور ها را شناسایی و وارد لیست خرابی خود می کند و در نهایت دیگر از این سکتور ها استفاده نمی کند. طبیعی است که برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات از این هارد دیسک با این مشکل ، لیست خرابی باید دوباره سازی شود تا بتوان دیتا را بازیابی کرد .

۳- وجود بدسکتور در هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

بدسکتور ها به نوبه خود باعث عدم نمایش اطلاعات یا کپی نشدن اطلاعات شوند با این حال کانون هارد ایران با تنظیمات خاصی اطلاعات را استخراج می کند. برای تعمیر از شیوه های بدسکتور گیری ناحیه ای یا نقاط خاص استفاده خواهد شد.

۴- خرابی های فیزیکالی ، خرابی هد ناشی از ضربه خوردن به هارد دیسک

خرابی فیزیکالی که اغلب ناشی از تکان خوردن یا ضربه خوردن هارد است به وجود می آید که درصد موفقیت جراحی هارد اکسترنال WD تقریبا ۹۰ درصد است مگر پلاتر دچار خرابی های جدی شده باشد.

۵- خرابی کابل رابط USB 2 یا USB 3

خرابی کابل یکی علل دیتکت نشدن هارد اکسترنال وسترن است ، البته جک یو اس بی برد های هارد های وسترن بسیار حساس است. که برای اطمینان از سالم بودن کابل با استفاده از کابل سالم تست کنید. هارد های وسترن نسبت به برند های دیگر دارای برد یک تیکه هستند که این خود باعث تشدید خرابی های برد در این برد هارد می شود. تصویر زیر گویای این حقیقت است.

از معایب این برد این است که یه تیکه متصل است و هرگونه نوسانات برق یا اختلالات الکترونیک باعث خرابی جدی به برد هارد دیسک یا خرابی هد و در اندک مواقع موتور هارد شود. نقص های مربوط به اختلالات الکترونیک و نوسانات برق در آکادمی هارد ایران قابل رفع است نگران اطلاعات یا تعمیر هارد دیسک خود نباشید.

نکته مهم :

اطلاعات یا درایو پارتیشن حاوی اطلاعات شما زمانی قابل دسترس خواهد بود که هارد دیسک اکسترنال وسترن مای پاسپورت شما ( یا برند های دیگر) در device manager و در disk management بطور کامل شناسایی شود . در مواقعی مشاهده می شود که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال در device manager شناسایی می شود اما در disk management شناسایی نمی شود که در اینصورت به اطلاعات دسترسی نخواهید داشت که در برخی از مواقع با پیغام فرمت کردن رو به رو خواهید شد و در موقعی در disk management بصورت unallocated space نمایش داده خواهد شد. لطفا تصاویر زیر را مشاهده فرمایید.

نکته دوم اینکه بعضی ها بعد از اینکه مشاهده می کنند که هارد دیسک در device manager شناسایی می شود اما در disk management شناسایی نمی شود فکر میکنند که با نصب درایور هارد اکسترنال wd مشکل حل خواهد شد که این خیالی اشتباه است چرا که زمانی که هارد دیسک شما سالم بود هم دیدید که برای اتصال به سیستم یا لپ تاپ نیاز به نصب درایور نبود و هارد دیسک شما بصورت اتوماتیک دیتکت و شناسایی می شد و اطلاعات را نمایش میداد. مانند تصویر زیر:

نکات ضروری برای زمانی که با عدم شناسایی هارد اکسترنال wd مواجه می شوید

۱- هارد دیسک های وسترن بسیار کند میشوند در دفعات اول اطلاعات قابل نمایش است اما با سرعت خیلی کمی کپی یا اجرا می شوند اما کمی بعد دیگر شما دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت پس در این مواقع بجای سعی و تلاش بیشتر برای دسترسی به اطلاعات هارد را از سیستم جدا کنید تا دچار خرابی های بیشتر نشود.

۲- در خیلی از مواقع , هنگام خراب شدن هارد دیسک اکسترنال wd  به شما پیغام فرمت کردن نشان می دهد که از فرمت کردن هاردتان چدا خودداری کنید.

۳- هارد دیسک های اکسترنال وسترن بسیار حساس و پیچیده هستند در انتخاب مرکز بازیابی اطلاعات هارد دیسک دقت لازم را بعمل بیاورید میتوان به جرات گفت که کمتر از ۴ مرکز توانایی رفع مشکلات هارد های پاسپورتی را دارند.

۴- با تست کابل دیگر ، از صحت سالم بودن  کابل USB هارد دیسک تان مطمئن شوید.

 همچنین اگر هارد اکسترنال شما از نواع WD my book است با تعویض آداپتور از صحت کارکرد آن مطمئن شوید.

۵-از دستکاری توسط خودتان یا اشخاص غیر متخصص جدا بپرهیزید چرا که باعث خرابی های بیشتر و در بعضی موقع نابودی اطلاعات تان خواهید شد.

۶- هارد اکسترنال وسترن دیجیتال اغلب دچار کندی سرعت شدید می شود و سپس منتهی به عدم شناسایی و دیتکت نشدن هارد می شود.

۷- دقت کنید که برای دسترسی به اطلاعات و نمایش اطلاعات باید هارد دیسک تان در Device manager و Disk management شناسایی شود ، در غیر اینصورت اگر در هر دو شناسایی نشود اطلاعاتتان قابل دسترس نخواهد بود. اغلب هارد اکسترنال پاسپورتی شما فقط در Device Manager شناسایی می شود که در این حالت می توان گفت در اصل هارد اکسترنال WD شما شناسایی نمی شود.

۸- با توجه به تجربیات ما در تعمیر یا ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال و اینترنال وسترن WD ، بهتر از بعد از مشاهده هرگونه رفتار غیر عادی از طرف هارد ، از دستکاری و حساسیت زیاد بپرهیزید و سریعا از  مراکز مطمئن و متخصص کمک بگیرید که این کار باعث اطمینان از بازگشت اطلاعات ، استخراج اطلاعات و هزینه های بسیار کم تر می شود.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۶۴ میانگین: ۲.۹]

اشتراک گذاری:

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Twitter
مهدی یوسفی

مهدی یوسفی

سلام دوستان من امیدوارم مطلب فوق مورد پسندتان بوده باشد لطفا نظرات خود را ثبت کنید، اگر هم سئوالی هست با جان و دل پاسخگویتان هستیم

آموزش و مشکلات

بازیابی هارد وسترن در شناسایی نشدن هاردتعمیر شناسایی نشدن هارد وسترنتعمیر عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن دیجیتالتعمیر هارد وسترنتعمیر هارد وسترن دیجیتالدلیل شناسایی نشدن هارد اکسترنال وسترن دیجیتالدیتکت نشدن هارد اکسترنال wdریکاوری هارد اکسترنال وسترن دیجیتالشناسایی نشدن هارد اکسترنالشناسایی نشدن هارد وسترن دیجیتالعدم شناسایی هارد اکسترنال wdعدم نمایش درایو هارد اکسترنال WDمشکل نشناختن هارد اکسترنال وسترنمشکل نشناختن هارد اکسترنال وسترن دیجیتالنخواندن هارد اکسترنال wdنخواندن هارد اکسترنال وسترننشان ندادن اطلاعات هارد اکسترنالنشان ندادن هارد اکسترنال WDنشناختن هارد اکسترنال wdنشناختن هارد اکسترنال توسط کامپیوترنشناختن هارد اکسترنال وسترن دیجیتالنشناختن هارد وسترننشناختن هارد وسترن دیجیتالنمایندگی تعمیر هارد اکسترنال wd

۱۸ دیدگاه

  • سلام
    وقتی هارد رو میزنم به کامپیوتر پیام میده “غیرقابل دسترسی” (انگلیسیش رو یادم نیست ?) با توجه به توضیحات شما حس میکنم ممکنه مشکل از کابل usb باشه
    در شهر کرج جایی رو میشناسین که متخصص باشن و برام تعمیرش کنن ؟

    • سلام و وقت بخیر ، با توجه به تست دقیق میتوان مشکل را پیدا کرد. اما بهتر است که با کابل سالم چک کنید . در غیر این صورت مشکل میتواند از جای دیگری باشد. با عرض پوزش شرکت یا همکار معتبری در کرج نمیشناسیم که بتوانیم معرفی کنیم.

  • سلام خسته نباشید . مرسی از اطلاعات مفیدتون من چن روزی بود همش سردرگم بودم که مشکل از چیه
    (در موقعی در disk management بصورت unallocated space نمایش داده خواهد شد.)
    عکسی که گذاشتین هارد من دقیقا این اتفاق براش پیش اومده اطلاعاتشو خیلی لازم دارم وقتی وصلش میکنم صدای وصل کردنش میاد فقط شناسایی نمیشه فقط هم تو device management میتونم ببینمش.آهان گهگاهی هم یه صداییی از خودِ هارد میاد ولی زود قطع میشه مداوم نیس منظور اشاره کردین که ممکنه نشانه خرابی هارد باشه.
    ایناهم شهر کوچیکیه و هیچ نمایندگی ای نمیشناسم تاحالا هر وقت هر چی خراب شده فرستادم بیرون برای تعمیر با وضع بدتری برگشته خونه . چیکار نم من ؟ شما توصیه ای دارین ؟

    • با سلام ، وقت بخیر ، این نشانه ای از خرابی هارد دیسک است و نیاز به تست دارد. بهترین کار ارسال قطعه از طریق پست یا تیپاکس میباشد. ما هارد دیسک را با دقت بررسی خواهیم کرد و نسبت به مشکل بهترین راه حل را پیشنهاد خواهیم داد.

  • سلام .هارد من wd mybook هست والان توسط سیستم قابل شناسایی نیست . میخوام ببینم اگه هارد هم در disk managment و هم device manager نشون داده نشه باز هم میشه اطلاعاتشو برگردوند ؟؟؟ :(((

  • سلام هارد به تلویزیون وصل شده الان هروقت وصل میکنیم میره روی ضبط و اطلاعات گذشته نمایش داده نمیشه و در کامپیوتر هم نشان داده نمیشه آیا اطلاعات قبلی که خیلی لازم هم هست فرمت شده و یا قابل باز گشته

  • با سلام
    هارد wd اکسترنال دارم که وقتی به لپ تاپم وصل می کنم(usb 2 ,3) شناسایی میشود و بالا می اورد اما با بعضی از سیستم های دیگه(usb 2,3 ) کلا بالا نمی اید (در صورتی که قبلا به این سیستم ها متصل شده و بالا می اومد) و خطای usb device not recognized را نمایش میدهد.

    • با وجود اینکه سیستم ها کاملا منطقی کار میکنند اما در بعضی از مواقع خطاهای غیر منطقی میدهند. بهتر است از سلامت ویندوز اطمینان حاصل کنید و با کابل دیگر هم تست فرمایید.

  • سلام من یه هارد WD دارم که وقتی به کامپیوتر وصل میکنم چراغش روشن میشه و در device management نشون داده میشه ولی در disk management ناشناخته است باید چیکارش کنم؟

    • سلام وقت بخیر ، این مورد در هاردهای وسترن بسیار شایع است . نگران نباشید ما میتوانیم کمک کنیم تا مشکل هاردتان برطرف شود.

  • سلام وقت بخیر ببخشید
    هارد دیسک در device manager شناسایی می شود در disk management نیز شناسایی می شود ولی بالا نمیاد دلیلش چیه ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • به احتمال قوی هارد دیسکتان بدسکتور یا ضعف یکی از هد ها را دارد. برای تشخیص دقیق باید با دستگاه چک شود.

  • سلام وقت بخیر من یک هارد اکسترنال سیگیت دارم که افتاد روی زمین و بعد دیگه داخل سیستم شناسایی نشد چراغش هم همش چشمک میزنه واقعا اطلاعات داخلش رو نیاز دارم بعد کلی گشتن شما رو پیدا کردم میخوام هاردم رو براتون ارسال کنم میشه مراحلش رو بهم بگید که چطور ارسالش کنم ؟!

    • با سلام. اولا نگران نباشید ، اگر در تهران هستید میتوانید حضوری تشریف بیاورید یا با پیک بفرستید ، اگر در شهرستان هستید میتوانید پست یا تیپاکس فرمایید. بعد از دریافت هارد شما بطور کامل آنالیز و برآورد هزینه خواهد شد که در صورت موافقت شما انجام کار صورت خواهد گرفت بعد از اتمام کار میتوانید از راه دور یا حضوری اطلاعات خود را چک و تحویل بگیرید . با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *