آموزش تبدیل پارتیشن به فرمت NTFS

تفاوت پارتیشن‌های fat، extfat و ntfs در چیست؟

 ما در آکادمی هارد ایران تصمیم بر آن گرفتیم که آموزش تبدیل پارتیشن به فرمت NTFS را برای کاربران عزیز آکادمی به پاس همراهی تهیه و تولید کنیم. فایل سیستم یا فرمت NTFS دارای سرعت و امنیت بیشتری نسبت به فرمت های دیگر مانند FAT 32 , FAT 16 دارد. از این پارتیشن‌ها در گذشته قرار می‌گرفته است. توجه کنید که اگر پارتیشن یا هارد شما فرمت Fat 16 ,32 دارد با استفاده از دستورات زیر می توانید به فرمت NTFS تبدیل کنید که در نتیجه آن سرعت بالاتر و امنیت بالاتر برای شما به ارمغان خواهد آمد. شما همچنین با استفاده از دستورات خواهید توانست تبدیل فرمت NTFS به FAT32 در CMD را به راحتی انجام دهید. با آکادمی هارد ایران همراه باشید.

مزایای استفاده از پارتیشن ntfs

  • این سیستم فایل مزیت‌هایی نسبت به سیستم فایل‌های قدیمی دارد. این مزیت‌ها عبارتنداز:
  • امنیت بالاتر نسبت به سیستم فایل‌های قدیمی
  • اعمال محدودیت برای دیگر استفاده کنندگان
  • قابلیت نگهداری اطلاعات در برابر خطراتی همچون قطعی ناگهانی برق
  • قابلیت کمپرس کردن اطلاعات به صورت خودکار
  • افزایش سرعت جستجوی اطلاعات درون هارد نسبت به دیگر سیستم فایل‌ها

معایب استفاده از سیستم فایل ntfs

شما از این سیستم فایل نخواهید توانست  برای سیستم عامل‌های ویندوز nt ، ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز xp استفاده کنید.  این سیستم عامل‌ها قابلیت پشتیبانی از این سیستم فایل را ندارند.  از همین رو توصیه می‌شود اگر سیستم عامل شما یکی از موارد نامبرده شده است، سیستم فایل خود را تغییر ندهید.

 

ریکاوری و تبدیل سیستم فایل fat به ntfs

مراحل تبدیل پارتیشن به فرمت NTFS

ما در این مرحله از آموزش تبدیل پارتیشن به فرمت NTFS اقدام به توضیح در رابطه با چگونگی انجام کار داریم. اگر مراحل زیر را به صورت تک به تک و مرحله به مرحله انجام دهید خواهید توانست پارتیشن خود را به NTFS تبدیل کنید. لازم به توضیح است که حتما قبل از انجام این فرآیند از اطلاعات خود پشتیبان گیری انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، برای اطلاعات شما مشکلی پیش نیاید.

۱ – همه پنجره‌های مربوط به پارتیشن یا درایو مورد نظر را ببندید.

۲ – Start را کلیک کنید و بعد از آن در ماژول جستجو کلمه Run را تایپ و بعد از اتمام جستجو آن را انتخاب کنید.

۳ – در پنجره باز شده از دستور CMD استفاده و بعد اوکی را بزنید.

۴ – type convert drive_letter: /fs:ntfs – مثلا اگر داریو E مورد نظر شماست می توانید اینگونه تایپ کنید : E: /fs:ntfs 

بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که با موفقیت درایو مورد نظر شما تغییر فرمت داده است. همان طور که در ابتدای مقاله عنوان شد حتما از اطلاعات خود قبل از انجام عملیات پشتیبان تهیه نمایید. این پشتیبان گیری به شما در حفظ اطلاعات کمک خواهد کرد.

جمع بندی

ما در این آموزش کوتاه سعی کردیم آموزش تبدیل پارتیشن به فرمت NTFS را در اختیار شما قرار دهیم. لازم به توضیح است که در صورتی که در آینده نیاز به پارتیشن FAT32 یا FAT16 داشته باشید. باید اقدام به تبدیل NTFS به FAT32 یا FAT16 کنید. از همین رو نیاز است قبل از انجام این عمل حتما از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۶ میانگین: ۳.۷]

مهدی یوسفی

امیدوارم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد. لطفا نظر یا سئوال خود را ثپت کنید ما مشتاقانه پاسخگو خواهیم بود.

آموزش و مشکلات

fat32 to ntfsfat32 to ntfs cmdfat32 to ntfs windows 7آموزش تبدیل پارتیشن fat به NTFSآموزش تبدیل فرمت fat به NTFSتبدیل fat به NTFS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *