راهکار‌های نجات اطلاعات هارد دیسک

راهکار‌های نجات اطلاعات هارد دیسک

هارد دیسک ها با اطلاعات مهمی که در خود دارند همیشه در معرض آسیب هستند و ممکن است به علل گوناگون دچار مشکل شوند.

علت هایی همچون آسیب هد یا برد هارد‌ دیسک, ویروس‌ها، حذف تصادفی اطلاعات ، قرار‌گیری در میدان مغناظیسی یا بر اثر ضربه‌ای ساده اطلاعات شما از دست برود. البته بعد از این مشکلات می‌توانید امیدوار باشید که اطلاعاتتان بازیابی شود.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با اقداماتی آشنا کنیم تا بتوانید خیلی راحت تر و در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعاتتان دست یابید. در ادامه نکات مهمی که شانس شما را برای بازیابی اطلاعات بیشتر می کند آشنا می کنیم, پس با ما همراه باشید.

تلف نکردن زمان

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر بازیابی اطلاعاتتان برایتان مهم است باید این کار را هر چه زودتر انجام دهید و آن را به تعویق نیاندازید.

برای دست یابی به اطلاعات مهم تان باید بازیابی دغدغه اصلی‌تان باشد و اگر این کار را به عقب بیاندازید بازگشت آنها مشکل تر و پیچیده تر خواهد شد مخصوصا اگر هارد دیسکتان آسیب فیزیکی دیده و یا به ویروس آلوده شده باشد.

 

شناسایی مشکل

دلایل گوناگونی می تواند باعث ناپدید شدن اطلاعات  از هارد دیسکتان شود و شناسایی علت این مشکل در بازیابی اطلاعات اهمیت زیادی دارد.

پس چنانچه نمی دانید مشکل هارد چیست و روش مناسبی برای رفع آن ندارید هیچگونه اقدامی بر روی هارد انجام ندهید و از آن استفاده نکنید.

 

عدم انجام کار غیر اصولی 

چنانچه از هارد دیسک صداهای غیر معمول همچون کلیک کردن می شنوید و یا صفحه آبی ویندوز چندین بار نمایان شده است و یا اینکه هارد دیسکتان به طور ناگهانی از کار افتاده است باید سیستم را خاموش کنید و هرگز آن را دوباره روشن نکنید.

زیرا اگر با روشن کردن سیستم برای درست کردن آن تلاش کنید مشکل پیچیده تر می‌شود. به عنوان مثال اگر مشکل از هد هاردیسک باشد اگر سعی کنید از آن استفاده کنید به پلاتر آسیب فیزیکی وارد می‌کند و به طور دائمی اطلاعات خود را از دست می‌دهید.

 

بازیابی اطلاعات را خودتان انجام ندهید

برای بازیابی اطلاعات نرم افزارهای گوناگون و روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما توصیه می‌کنیم خودتان اقدامی برای ریکاوری اطلاعات نکنید, چرا که با یک اشتباه ساده ممکن است اطلاعات شما به صورت دائمی حذف شود و از بین برود.

به طور مثال ممکن است اطلاعاتتان بازنویسی شود و امکان دسترسی به آن را برای همیشه از دست بدهید و یا چنانچه اقدام به ریکاوری هارد دیسک معیوب کنید تحت فشار قرار بگیرد و مشکلات فیزیکی آن چند برابر شود و تشدید شود.

عدم درج اطلاعات جدید هنگام حذف پارتیشن

نعداد زیادی از کاربران این مشکل برای‌شان پیش آمده است که به دلایل گوناگون به صورت تصادفی اقدام به حذف پارتیشن کرده اند, این اتفاق بیشتر در زمان نصب ویندوز و یا کار با ویندوز رخ می‌دهد. اگر هنگام نصب ویندوز درایو یا پارتیشن شما حذف شد و اطلاعات درایو برایتان مهم است از دستکاری و یا درج اطلاعات جدید بر روی هارد جدا خوداری کنید, زیرا در صورت دستکاری و ریختن اطلاعات جدید شانس شما برای بازیابی بسیار کم خواهد شد پس بهتر است از دستکاری خودداری کنید و در جهت ریکاوری پارتیشن یا درایو حذف شده بعد از نصب ویندوز اقدام کنید.

 

به مراکز معتبر مراجعه کنید

شاید شما مهارت و تجربه کافی و همچنین تخصص لازم در رابطه با هارد دیسک نداشته باشید, اما مراکز معتبر با افراد متخصص و دوره دیده وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. آکادمی هارد ایران مجموعه ای حرفه ای با تجربه و مهارت کافی و با تجهیزات پیشرفته می تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکل هارد دیسک و ریکاوری اطلاعات شما باشد.

توصیه ما این است که چنانچه بر روی هارد دیسک خود فایل های حساس و مهم ذخیره کرده اید از آنها پشتیبان تهیه کنید و از آن نگهداری کنید, اما چنانچه این کار را انجام نداده و هارد دیسک شما به مشکل خورد توصیه های بالا را جدی بگیرید و هر چه زودتر هارد دیسکتان را به مراکز معتبر بسپارید تا از دست رفتن کامل اطلاعات جلوگیری کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۰ میانگین: ۰]

مهدی یوسفی

امیدوارم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد. لطفا نظر یا سئوال خود را ثپت کنید ما مشتاقانه پاسخگو خواهیم بود.

آموزش و مشکلات

راهکار نجات اطلاعات هارد دیسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *