آموزش حذف پسورد هارد

اگر اطلاعات خود را در هارد دیسک ذخیره می‌کنید و برای محافظت از این اطلاعات بر روی هارد رمز می‌گذارید، حتما به روش حذف رمز هارد نیاز پیدا خواهید کرد. از دست دادن اطلاعات در دنیای امروز که همه ما با رایانه‌های شخصی, تبلت‌ها، گوشی‌های موبایل مشغول به کار هستیم، امری سخت و باورناپذیر است. ما به طور معمول اطلاعات مورد نیاز و ضروری خود را در این دستگاه‌ها ذخیره می‌کنیم. اجتناب از آن امری انکار ناپذیر است و گاه این مشکل دردسرهای زیادی برای ما ایجاد خواهد کرد. عدم دسترسی به این اطلاعات و همچنین فراموش کردن رمز قرار داده شده بر روی دستگاه نیز مشکلاتی هستند که به علت اتفاقات غیر قابل پیش بینی برای حافظه‌های این دستگاه‌ها بوجود می‌آید. از همین رو نیاز است که با روش‌های حذف رمز هارد آشنا شوید. 

دلایل از بین رفتن رمز در هارد دیسک

این اتفاقات ممکن است به دلایل متعددی روی دهد. دلایلی از قبیل ایراد نرم افزاری, خرابی در اطلاعات, حملات ویروسی, حذف ناخواسته اطلاعات, ایراد در هارد دیسک و یا قطع ناگهانی برق روی دهد. در هر صورت بازیابی اطلاعات نیازمند حضور متخصص و تجهیزات پیشرفته در این زمینه است. نکته قابل توجه در هنگام فراموشی و خرابی رمز هارد دیسک، عدم کنجکاوی و امتحان روش‌ها مختلف روی هارد دیسک است. اگر اطلاعات هارد دیسک برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید هر چه زودتر هارد دیسک خود را به مرکز تعمیر و بازیابی رمز هارد دیسک ببرید.

کاربرد رمز هارد دیسک

عموما تمام کاربران به دلایل امنیتی مختلفی اقدام به گذاشتن رمز برروی گذاشتن رمز بر روی هاردهای مختلف همچون هاردهای اینترنال و اکسترنال باعث می‌شود تا دسترسی کاربر به نواحی کاربری هارد که اصطلاحا به آن user area  گفته می‌شود با استفاده از یک دیوار امنیتی قطع و یا محدود شود. این دیوار امنیتی باعث می‌شود که تنها راه دسترسی به ناحیه کاربری و عبور از این دیوار وارد کردن رمز باشد. با رمز گذاشتن بر روی هارد اطلاعات شخصی و کاری محدود شده و امنیت را برای این اطلاعات فراهم می‌کند.

فعال سازی رمز هارد دیسک

رمز گذاری بر روی هارد‌های اینترنال و اکسترنال با یک دیگر بسیار متفاوت است. برای رمز گذاری بر روی هارد دیسک‌های داخلی یا هاردهای لپتاپ و کامپیوترهای شخصی ابتدا باید وارد تنظیمات بایوس شده و هارد دستگاه را رمز گذاری کنید. در این صورت دسترسی به هارد قطع می‌شود و تنها با وارد کردن رمز می‌توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد. برای دسترسی باید قبل از بالا آمدن ویندوز رمز هارد را وارد نمایید. شرکت مایکروسافت از ویندوز ۷ به بعد این امکان را با عنوان bitlocker به این سیستم عامل اضافه کرده است. در این امکان شما می‌توانید پارتیشن های مختلف هارد را رمز گذاری کنید. لازم به توضیح است که رمز خود را حتما در مکانی یاداشت نمایید تا نیاز به حذف رمز هارد دیسک نداشته باشید.

 

حذف پسورد و بازیابی اطلاعات

بازیابی رمز هارد دیسک

بعد از رمز گذاری هر دستگاه و همچنین هارد ممکن است رمز فراموش شود. در چنین شرایطی دسترسی به اطلاعات غیر ممکن می‌شود و تنها راه ممکن برای دسترسی به اطلاعات بازیابی رمز فراموش شده است. بازیابی  فرآیندی است که کارشناسان با استفاده از تخصص و ابزار مورد نیاز اطلاعات و داده‌های از دست رفته را بازیابی می‌کنند. می‌توان گفت این کار در مواردی ساده و یا در برخی مواقع بسیار پیچیده است. در حال حاضر تنها راه حل ممکن برای این کار استفاده از دستگاه PC3000 است .این دستگاه تنها در مراکز استاندارد و مجاز به کار گرفته می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که دستکاری هارد توسط افراد غیر متخصص می‌تواند اطلاعات شما را غیر قابل دسترس کند. بنابراین توصیه می­‌کنیم جهت هر گونه تعمیر و دریافت خدمات به یک مرکز مجاز مراجعه نمایید.

۴ روش کاربردی حذف پسورد هارد اکسترنال و اینترنال

همان طور که در ابتدای مقاله عنوان شد ما برای بازیابی یا  حذف رمز هارد  روش‌های مختلفی پیش رو داریم. شما باید با توجه به مدل و مارک هارد خود اقدام به حذف رمز آن کنید.نرم افزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بر روی درایو‌های HHD ,SSD توشیبا, هیتاچی و وسترن دیجیتال تست شده اند. لازم به توضیح است در موارد بسیار نادری امکان از بین رفتن اطلاعات هارد دیسک وجود دارد. پس اگر اطلاعات شما برایتان با اهمیت است حتما قبل از هرگونه عمل خاصی برروی هارد دیسک، هارد را به یک مرکز بازایابی رمز هارد ببرید.

حذف پسورد هارد با HDD Unlock Wizard

این نرم افزار با محیط کاربر پسندی که دارد یکی از بهترین نرم افزارهای حذف پسورد هارد است. این نرم افزار برای هارد دیسک‌های IDE ,HDD و SATA قابل استفاده است. با این ابزار علاوه بر بازیابی پسورد اطلاعات هارد به طور دائم پاک می‌شود و از دسترس خارج می‌شود. الگوریتم این برنامه پسورد را به صورت کلی حذف می‌کند و امکان بازیابی آن غیر ممکن است اما هارد قابل استفاده خواهد بود.‌

چگونه پسورد هارد خود را حذف کنیم

حذف پسورد هارد با Victoria HDD

این نرم افزار بانک اطلاعاتی قدرتمندی دارد که ابزاری برای تشخیص و بازیابی پسورد هارد دیسک ویندوز است. از توانایی‌های این نرم افزار کاهش حجم CPU اشغال شده و رابط کاربری آسان است که باعث برتری نسبت به باقی رقبا می‌شود.

نرم افزار حذف پسورد و بازیابی اطلاعات

حذف پسورد هارد با Ultimate Boot CD

با استفاده از مستر پسورد(master password)به جای پسورد کاربری می توان پسورد را برای همیشه حذف کرد و برای این کار باید نام سازنده هارد را جستجو کرد و لیست مستر پسورد را پیدا نمود. البته این کار توصیه نمی‌شود زیرا با این کار تمام اطلاعات هارد پاک می‌شود. برای جایگزینی این روش نرم افزار Ultimate Boot CD  معرفی می‌شود. این برنامه سی دی برای ریکاوری است که سیستم عاملی دارد و فایل‌ها را بدون نیاز به هارد دیسک بررسی و عیب یابی می‌کند.‌

بازیابی رمز و اطلاعات هارد با استفاده از cmd

حذف پسورد هارد با CMOSPWD

گاهی ممکن است هنگام چک کردن تنظیمات بایوس متوجه شوید که کسی برای هارد بطور خواسته یا ناخواسته پسوردی تعیین کرده است. در این صورت با استفاده از این نرم افزار در کم تر از ۱۰ دقیقه امکان بازیابی اطلاعات هارد و حذف پسورد وجود دارد. برای استفاده از این نرم افزار می‌توانید گام های زیر را طی کنید.

برای مدیریت بهتر دیسک پیشنهاد می‌شود مقاله خود کنترلی یا smart را مطالعه نمایید.

مراحل استفاده از نرم افزار بازیابی رمز هارد

  • ابتدا این نرم افزار را دانلود کنید و در درایو c کپی کنید.
  • در پنجره run عبارت cmd را تایپ نمایید تا محیط کامندی باز شود.
  • آدرس \cd c:\cmospwd-5.0\windows را تایپ کنید و اینتر بزنید.
  • سپس مجددا ioperm –i را تایپ و اینتر بزنید.
  • و در آخر نیز عبارت cmospwd_win /k را تایپ و اینتر بزنید.
  • در این حالت وارد پنجره‌ای می‌شود که دارای اعداد ۱, ۰ و ۲ است شما ۲ را بزنید و به همین سادگی پسورد حذف خواهد شد.
هارد اکسترنال

جمع بندی

ما در این مقاله از سری مقالات معرفی نرم افزار آکادمی هارد ایران به بررسی و ۴ نوع نرم افزار مختلف برای حذف رمز هاردهای اینترنال و اکسترنال پرداختیم. همان طور که در طول این مقاله عنوان شد، استفاده از این نرم افزار‌ها باعث از بین رفتن کلی اطلاعات شما خواهند شد. پس اگر اطلاعات شما برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است. کار حذف رمز هارد  خود را به مراکز بازیابی و بازگردانی رمز هارد بسپارید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات خود را به صورت کامل و بدون هیچگونه کم و کاستی در اختیار داشته باشد.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۳ میانگین: ۴]

اشتراک گذاری:

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Twitter
مهدی یوسفی

مهدی یوسفی

سلام دوستان من امیدوارم مطلب فوق مورد پسندتان بوده باشد لطفا نظرات خود را ثبت کنید، اگر هم سئوالی هست با جان و دل پاسخگویتان هستیم

آموزش و مشکلات

پسورد هاردرمز هاردگذاشتن پسورد روی هارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *