کپی نشدن اطلاعات مشکل رفع

۳ علت شایع کپی نشدن اطلاعات هارد

در این مقاله از آکادمی هارد ایران به یکی دیگر از مشکلات مربوط به نگهداری و ریکاوری اطلاعات می پردازیم. یکی از مشکلاتی رایجی که مشتریان برای حل آن به ما مراجعه می‌کنند کپی نشدن اطلاعات هارد است. به این صورت که مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند اطلاعات را ببینید اما نمی‌توانند اطلاعات را کپی کنند. یا برخی از افراد با مراجعه به ما عنوان می‌کنند مشکل کپی نشدن فایل در کامپیوتر دارند. این افراد از ما دلیل کپی نشدن یک فایل یا تمام فایل‌ها را سوال می‌کنند. ما راه حل خیلی خاصی برای حل این مشکل داریم که به وسیله آن می‌توانیم اطلاعات را ریکاوری کنیم. اما عمده دلایل کپی نشدن اطلاعات هارد موارد زیر است که افتخار شرح آن را دارم.

ریکاوری اطلاعات و عدم کپی اطلاعات

دلایل عدم کپی شدن اطلاعات هارد 

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث عدم کپی شدن اطلاعات هارد می‌شود که در ادامه به توضیح یک به یک این موارد می‌پردازیم. با ما در آکادمی هارد ایران همراه باشید.
 

۱- کپی نشدن اطلاعات هارد بدلیل وجود بدسکتور

برخی مواقع اطلاعات پس از صرف مدت زمان غیر معمولی به شما نمایش داده می‌شود.  این کندی سرعت می‌تواند به ما اعلام کند که هارد شما بدسکتور دارد. اما در خیلی از مواقع بدسکتور در قسمت‌های اصلی فایل سیستم یعنی ( MFT (Master folder table پدیدار می ‌شود که در نتیجه آن شما به تمام اطلاعات دسترسی نخواهید داشت. مثلا اگر شما ۵ فولدر به نام های A , B , C , D , E دارین ، شما فقط فولدر‌های A , B , C را مشاهده می‌کنید و دسترسی به فولدرهای D , E ندارین که این نشان دهنده وجود بدسکتور در MFT است.

اگر اطلاعات هاردتان مهم نیست یا اینکه کپی دیگری در هارد دیسک دیگری از اطلاعات خود دارید. میتوانید از با استفاده از نرم افزار تعمیر بدسکتور هارد اقدام کنید. برای این منظور ما یک ویدئو آموزشی منتشر کرده ایم که کمک میکنیم تا بتوانید مشکل بسکتور هارد تان را برطرف کنید. بدین منظور میتوانید به آموزش تعمیر بدسکتور هارد مراجعه فرمایید.

ما با متد‌های خاصی که در اختیار داریم سعی در خواندن اطلاعات و بازسازی MFT  می‌کنیم و درنتیجه ریکاوری اطلاعات هارد را به پایان می‌رسانیم. در بعضی از موارد تعمیر هارد دیسک هم امکان پذیر است که بعد از ریکاوری اطلاعات هارد انجام می‌شود.

 

۲- کپی نشدن اطلاعات هارد بدلیل خرابی هد

یکی دیگر از دلایل بوجود آمدن این مشکل این است که یکی از هد‌های شما خراب است یا در بعضی از مواقع ضعیف است که مانع دسترسی شما به کل اطلاعات یا جابجایی اطلاعات می‌شود. بنابراین هر زمان که شما سعی بر کپی اطلاعات کنید سیستم یا لپ تاپ شما هنگ خواهد کرد و شما نخواهدی توانست این کار را انجام دهید. هرچند لازم به ذکر است که هر بار سعی شما، می‌تواند آسیب جدی به اطلاعات و هارد شما وارد کند. بنابراین اگر اطلاعات شما برایتان خیلی مهم است بهتر است ریسک نکنید و این کار را به کانون هارد ایران بسپارید. 

 

۳-جراحی هارد دیسک

اگر یک یا چند هد هارد دیسک شما مشکل داشته باشد یا حتی ضعف داشته باشد ما مجبور هستیم که با تنظیمات خاصی ریکاوری اطلاعات هارد شما را به پایان برسانیم اما اگر خرابی هد یا هارد دیسک بیشتر از این باشد امکان بازیابی همه اطلاعات نیست و ناچار به جراحی هارد دیسک هستیم که با انجام جراحی بازیابی اطلاعات هارد شما انجام می شود.

خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود، آموزش حذف پسورد هارد اکسترنال

 

۴-کپی نشدن اطلاعات هارد بدلیل خرابی فریم ور هارد دیسک

خرابی فریم ور هم باعث کندی سرعت هارد و همچنین کپی نشدن اطلاعات هارد می‌شود. برای مثال اگر فریم ور هارد دیسک شما خراب شده باشد شما قادر نخواهید بود اطلاعات را کپی کنید . در بهترین حالت فقط شما فایل‌ها را می‌بینید که نه اجرا می‌شوند و نه کپی می‌شوند. کانون هارد ایران با علم به ساختار فریم ور انواع هارد دیسک می‌تواند فریم ور هارد دیسک‌ها را اصلاح کند و مشکل بوجود آمده را حل کند و در نهایت اطلاعات شما را بازیابی کند.

یک راه ساده در جهت حل مشکل  :

اگر هاردتان چندین درایو یا پارتیشن دارد یا اگر از هارد اکسترنال که معمولا یک پارتیشن دارد استفاده میکنید . حتما درایو مورد نظر خود را یک بار فرمت کنید. ممکن است دلیل کپی نشدن اطلاعات این باشد که فرمت و فایل سیستم درایوتان مشکل داشته باشد که با فرمت کردن میتوانید آن را بازسازی کنید.

اگر فرمت انجام نشود و با خطا مواجه شوید میتوان گفت که قطعا هارد تان بدسکتور دارد یا اینکه یک یا چند هد ضعیف است . توصیه مهم این است که دستکاری بیشتر و اتصال مکرر و طولانی مدت باعث خرابی بیشتر هارد دیسکتان خواهید شد. بهترین راه صبر و مراجعه به مراکز ریکاوری و تعمیر هارد است.

جمع بندی

ما در مقاله از وب سایت آکادمی هارد ایران سعی کردیم اطلاعات لازم و کافی در رابطه با کپی نشدن اطلاعات هارد را برایتان به طور کامل شرح دهیم. همان طور که در طول مقاله گفته شد، در صورتی که نیاز به بازیابی اطلاعات هارد خود دارید می‌توانید برای بررسی هارد را به دفتر آکادمی هارد ایران بسپارید.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۲۴ میانگین: ۳.۲]

مهدی یوسفی

امیدوارم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد. لطفا نظر یا سئوال خود را ثپت کنید ما مشتاقانه پاسخگو خواهیم بود.

آموزش و مشکلات

کپی نشدن اطلاعات در هارد اکسترنالکپی نشدن اطلاعات فلشکپی نشدن اطلاعات هاردمشکل کپی نشدن در فلشمشکل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مکمشکل کپی نشدن فایل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *