رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

رنگ بندی هارد وسترن یکی از راه‌های شناسایی و همچنین تمایز قرار دادن بین محصولات شرکت وسترن است. یکی از برندهای محبوب و خوب برای هارد‌های اینترنال هاردهای وسترن دیجیتال هستند. این شرکت اقدام به تولید محصولات خود در رنگ بندی‌های مختلفی کرده است. به علت رنگ بندی‌های مختلف خریداران را سر در گم خواهد کرد. در این مقاله سعی داریم معنی و مفهوم هر رنگ در این برند معروف را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما قصد خرید از هاردهای این برند را دارید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید و هارد مناسب خود را تهیه نمایید. با ما در آکادمی هارد ایران همراه باشید.

چرا رنگ بندی هارد وسترن متفاوت است

به نظر یکی از دلایل مهم برای رنگ بندی هارد وسترن همین باشد که باعث می‌شود سایت‌های مختلفی همچون سایت ما در رابطه با این مسئله مطلب بنویسند و یا ویدیوهای گوناگونی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل یوتیوب به اشتراک گذاشته شود که همین کار باعث بازاریابی و تبلیغات این شرکت خواهد شد.

شرکت وسترن دیجیتال با این سیاست قصد بزرگ جلوه دادن محصولات خود را دارد. در اصل تمامی این هاردها خط تولید تقریبا مشابه دارند و تفاوت‌های آنها بسیار جزئی می‌باشد. اما رنگ بندی آن‌ها باعث می‌شود این حس به مشتری‌ها القا شود که این شرکت محصولات زیادی تولید کرده است.

 

وسترن دیجیتال سبز رنگ

انواع رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

در ادامه به رنگ بندی متفاوت هارد‌های وسترن دیجیتال می‌پردازیم با آکادمی هارد ایران همراه باشید. لازم به توضیح است که این رنگ بندی فقط برای هارد‌های اینترنال وجود دارد و هارد‌های اکسترنال از این قاعده پیروی نمی‌کنند.

رنگ سبز هارد وسترن

از آنجایی که سبز نماد طبیعت و طبیعت دوستان می‌باشد، این رنگ بندی هارد وسترن به طور معمول برای معرفی محصول بهینه  و کم مصرف از این رنگ استفاده می‌شود. در مورد هاردهای وسترن سبز نیز این موضوع صدق می‌کند. این نوع هاردها سرعت و مصرف کمی دارند. این هارد‌ها  با تکنولوژی intellipower سرعت هارد تنظیم می‌شود. به علت سرعت کمی که دارند برای کارهای محاسباتی توصیه نمی‌شود. این هارد برای کسانی که اهل آرشیو کردن اسناد مختلف هستند مناسب است و برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا استفاده می‌شود. از این نوع هارد می‌توان در کنار هاردهای سریع به عنوان هارد دوم استفاده کرد. این نوع هارد کمترین قیمت را در بین دیگر هاردها دارند. چنانچه قصدتان از خرید هارد آرشیو فیلم، موسیقی یا عکس است این نوع از هارد وسترن گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

وسترن دیجیتال آبی رنگ

رنگ آبی هارد وسترن دیجیتال

رنگ آبی این نوع از هاردها به عنوان هاردهای اصلی شناخته می‌شوند. این رنگ بندی هارد وسترن به این معنی است که قبل از رنگ بندی, این نوع هاردها تولید می‌شده‌اند. این نوع از هارد‌ها با توجه به قیمت مناسب و سرعت قابل قبول برای کامپیوترهای خانگی و کارهای روزمره مناسب هستند.  این نوع هارد‌ها مصرف بیشتری نسبت به هاردهای سبز رنگ دارند اما عملکردشان بهتر است.

وسترن دیجیتال سیاه رنگ

رنگ مشکی هارد وسترن دیجیتال

هاردهای مشکی که کارایی بالایی دارند عموما این رنگ بندی هارد وسترن برای کارهای محاسباتی و سرعتی مثل بازی‌ها مناسب هستند. در عمل هاردهای مشکی بسیار شبیه به هاردهای رده بالای آبی هستند اما لرزش کمتر, الگوریتم بهینه شده برای دستیابی به اطلاعات از مزایای این هارد نسبت به هارد آبی است. در ضمن در هاردهای مشکی از دو پردازنده استفاد می‌شود. از دیگر تفاوت‌های این دو هارد می‌توان به تفاوت در حداکثر مقدار کش, سرعت چرخش یا RPM و ظرفیت هارد مشکی نسبت به هارد آبی نام برد.

وسترن دیجیتال قرمز رنگ

رنگ قرمز هارد وسترن دیجیتال

این نوع از هارد‌های  وسترن به علت توانایی  کار کردن شبانه روزی بدون عیب و ایراد برای استفاده در شبکه طراحی شده است. از این هارد در  دستگاه NAS شبکه استفاده می‌شود. NAS در شبکه مانند یک محفظه یا کیس کامپیوتر عمل می‌کند که دارای یک هارد می‌باشد و اطلاعات را ذخیره می کند.

وسترن دیجیتال بنفش رنگ

رنگ بنفش هارد وسترن دیجیتال

هاردهای وسترن رنگ بنفش برای دستگاه های DVR و NVR (سیستم‌های حفاظتی مثل دوربین‌های مدار بسته) استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها برای ضبط ویدیو به هارد نیاز دارند. این رنگ دو مدل دارد که مدل WD purple برای دوربین‌های معمولی استفاده می‌شود و توانایی پشتیبانی از ۳۲ دوربین را دارد. و مدل WD Purple NV برای سیستم‌های مدار بسته تحت شبکه استفاده می‌شود و ۶۴ دوربین را پشتیبانی می‌کند. پس این رنگ بندی هارد وسترن به درد سیستم‌های معمولی نخواهد خورد.

وسترن دیجیتال قهوه‌ای رنگ

رنگ طلایی هارد وسترن دیجیتال

این رنگ برای مرکز داده یا دیتا سنتر مناسب می‌باشد و به این منظور طراحی شده است. هاردهایی که در دیتا سنتر استفاده می‌شوند باید قابل اطمینان بوده و سرعت بالا داشته باشند همچنین لرزش کم داشته و بتوانند در گرمای بالا نیز کار کنند. سری طلایی هارد‌های وسترن این ویژگی‌ها را دارند و از دو پردازنده نیز استفاده می‌کنند. اگر به دنبال هاردی برای دیتا سنتر می‌گردید، استفاده از هاردهای طلایی رنگ وسترن دیجیتال گزینه خوبی است. اگر به دنبال روشی برای افزایش عمر هارد دیسک خود هستید مقاله ۹ راهکار افزایش عمر هارد دیسک را مطالعه کنید.

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که داده شد می‌توان نتیجه گرفت که اگر قصد خرید هارد اینترنال وسترن را دارید رنگ‌های سبز, آبی و مشکی مناسب PC و باقی رنگ‌ها استفاده‌های خاص دارند و برای PC استفاده نمی‌شوند. همچنین ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و مربوط به هر کدام از رنگ بندی هارد وسترن را برای شما شرح دهیم.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۱۳ میانگین: ۲.۸]

مهدی یوسفی

امیدوارم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد. لطفا نظر یا سئوال خود را ثپت کنید ما مشتاقانه پاسخگو خواهیم بود.

آموزش و مشکلات

انواع رنگ هارد wdتفاوت رنگ هارد وسترنرنگ بندی هارد وسترن دیجیتالمعنی رنگ هارد وسترن دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *