کرم‌ها قاتل اطلاعات

کرم‌هایی وجود دارند که به راحتی می‌توانند اطلاعات شما را حذف و یا بازنویسی کنند. موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر به درستی با این عوامل تخریب برخورد نشود به راحتی به فایل‌ها اضافه شده و به سیستم‌های دیگر منتقل شده و اجرا می‌شوند و دیگر سیستم ها را نیز آلوده می‌کنند.

از دیگر تهدیدهایی که امروزه بوجود آمده است وجود بدافزارهای باج گیر است که امکان دسترسی به اطلاعات را از کاربر سلب کرده و برای دسترسی کاربر درخواست مبلغ می‌نمایند که تضمینی وجود ندارد که حتما بعد از پرداخت مبلغ درخواست شده فایل‌ها به روز اول خود برگرداند..

راهکار پیشگیری از این مشکلات

راهکاری که برای پیشگیری از این مشکلات در نظر گرفته می‌شود نصب یک آنتی ویروس قدرتمند است که در فواصل زمانی معین بروزرسانی می‌شوند. ویروس‌ها به راحتی می‌توانند اطلاعات شما را آلوده کنند و باعث خرابی به آن‌ها شوند اما در صورت اسکن دوره‌ای توسط آنتی ویروس تا حد زیادی از نابودی اطلاعات به وسیله این ویروس‌ها و بدافزارها جلوگیری خواهد شد.

توصیه مهم

نکته حائز اهمیت این است که ویروس‌ها و باج افزار‌ها تنوع زیادی دارند که همه روزه نوع جدیدی از آن تولید می‌شود. دقت کنید که آنتی ویروس خود را به طور مداوم آپدیت کنید.

حفاظت از اطلاعات برای جلوگیری از نابودی آن

۳- خطای انسانی 

یکی از عواملی که در روش های حفظ اطلاعات از آن بسیار استفاده می‌شود و جلوگیری از آن بسیار آسان می‌نماید، خطای انسانی است. عوامل دیگری که برای اطلاعات ممکن است رخ دهد خطای انسانی است. کاربران زیادی در طول روز به‌صورت اتفاقی باعث حذف اطلاعات خود از هارد شده اند. از یک فایل ساده تا فایل‌های مهم دیتابیس از این اتفاق در امان نخواند بود.

سلامت هارد دیسک خود را حتما چک کنید 

اطمینان از اینکه هارد دیسک شما سالم است بسیار مهم است . فاکتور‌هایی نظیر دما، سلامت و اسمارت و… بسیار مهم هستند که می‌توانید با استفاده از نرم افزار‌های سلامت هارد دیسک، مطمئن شوید که قطعه شما درست کار می‌کند. همچنین اگر کنترل سلامت هارد خود را داشته باشید از خطر بدتر جلوگیری خواهید کرد و در مرحله اول اطلاعات خود را کپی خواهید کرد بدون اینکه بخواهید هزینه ریکاوری پرداخت کنید.