نرم افزار تعمیر بدسکتور هارد

نرم افزار تعمیر بدسکتور هارد

گاهی ممکن است برای هارد مشکلاتی بوجود آید که علت آن برای کاربر مشخص نباشد. یکی از این مشکلات، مشکل سکتور است که اصطلاحا به آن بدسکتور گفته می شود. ما در این مقاله از آکادمی هارد ایران به بررسی نرم افزار تعمیر بدسکتور می‌پردازیم.

در ادامه این مقاله به معرفی چند نرم افزار تعمیر نرم افزاری هارد دیسک می‌پردازیم:

هارد شامل قطعات بسیار کوچکی به نام سکتور است که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را بر عهده دارند. گاهی به دلیل فرمت زیاد هارد, ضربه، ویروس و یا فایل مخرب این سکتورها آسیب می‌بینند که در این حالت هارد دچار بدسکتور می‌شود. وقتی هارد بدسکتور می‌شود اطلاعات را نگه نمی‌دارد و اطلاعات آن از دست می‌رود.

این مشکل ممکن است به دو دلیل سخت افزاری و یا نرم افزاری اتفاق بیفتد. اگر ایراد بوجود آمده سخت افزاری باشد، تقریبا امکان تعمیر آن وجود ندارد و تنها می‌توان سکتورهای خراب را غیر فعال کرد.

اما زمانی که این مشکل نرم افزاری باشد به وسیله برنامه‌های مختلف تعمیر هارد می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

 

ریکاوری اطلاعات

 برنامه HDD Regenerator

این برنامه قابلیت این را دارد که مشکلات سکتور خراب ویندوز را شناسایی و حتی رفع کند. با استفاده از این برنامه یک سی دی یا یک فلاپی بوت می‌سازید و با استفاده از بوت رایانه ایرادات هارد شناسایی می‌شود.

برنامه محیط کاربری ساده دارد اما بسیار قدرتمند است. یافتن سکتورهای خراب موجود بر سطح هارد دیسک, تعمیر سکتور خراب موجود بر سطح هارد, سازگاری با سیستم فایل‌های مختلف و هاردهای فرمت نشده, ساخت سی دی یا فلاپی بوت برای اجرا شدن در محیط بوت ویندوز از قابلیت‌های این برنامه است.

 

ویژگی‌های نرم افزار HDD Regenerator

این نرم افزار یکی از برترین و قدرتمند ترین نرم افزارهایی است که برای رفع بدسکتور و یکپارچه سازی ساخته شده است. این برنامه بدون تغییر اطلاعات یا از بین بردن آن‌ها مشکلات هارد را رسیدگی می‌کند.

این نرم افزار همچنین مشکل فرمت نشدن هارد را می‌تواند رفع کند. از تمامی هارد دیسک‌های موجود در بازار پشتیبانی می‌کند. شناسایی مکان آسیب و رفع مشکل آن. از دو فرمت NTFS و FAT پشتیبانی می‌کند و توانایی کار با آنها را دارد.

پیشنهاد ویژه : فیلم آموزشی تعمیر بدسکتور هارد

از دستور unformatted و unpartitioned پشتیبانی می‌کند. در محیط گرافیکی پردازش مستقیم انجام می‌دهد. همچنین حجم خیلی کمی دارد. با ویندوزهای ویستا و xp سازگار است. چنانچه اطلاعاتی از هارد شما به واسطه بدسکتور شدن قابل خواندن نباشند این نرم افزار این امکان را به شما می‌دهد که آن  اطلاعات را بازیابی کنید.

 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک

برنامه Norton Disk Doctor

از قدیمی ترین نرم افزار‌های رفع بد سکتوری این برنامه است که محیطی ساده دارد و کار کردن با آن راحت است. این نرم افزار زیر مجموعه system work است. طبق گفته سایت این نرم افزار با چک کردن جداول ذخیره و جداول فایل اختصاصی و انجام تست آنالیز از درستی هارد مطمئن می‌شود و روش‌هایی را برای تعمیر هارد بکار می‌گیرد.  البته تمامی این کار‌ها باعث حذف اطلاعات خواهد شد. عملکرد بخش‌های مختلف سیستم را نمایش می‌دهد. قابلیت تست کارآیی سیستم دارد. رجیستری را به طور کامل پاک می‌کند. فایل‌های خراب رجیستری را پاک می‌کند و سیستم را به بهینه خواهد کرد. این نرم افزار مانند نرم افزار نام برده شده در بالا محیط بسیار ساده به همراه کاربری ساده‌ای دارد. برای دانلود و نصب این نرم افزار می‌توانید به سایت سازنده این نرم افزار مراجعه نمایید.

 

برنامه PowerMAX

این نرم افزار برای تشخیص صحت خواندن و نوشت در هاردهای مکستور ساخته شده است. PowerMax بر روی هارد تست هایی انجام می‌دهد که در صورت عیب داشتن مشخص شود. این برنامه برای هاردهای IDE و هاردهای با ظرفیت بالا موثر است و توسط شرکت مکستور تایید شده است. این نرم افزار هم برای بررسی هارد در بوت سیستم از فلاپی دیسک یک فلاپی بوت ایجاد می‌کند. برای دانلود این نرم افزار می‌توانید به سایت شرکت سازنده آن مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که درصد بازگشت و تعمیر سکتور خراب با استفاده از روش‌های نرم افزاری بسیار پایین است.

 

برنامه SeaTools

نرم افزار seaTools هم برای رفع ایرادات هارد است که توسط سایت مکستور معرفی شده است. ابزاری قدرتمند و کاربردی در زمینه آنالیز و عیب یابی هارد است. این نرم افزار در دو حالت کار در هنگام بوت و کار در ویندوز وجود دارد و با تست های Drive, s.m.a.r.t check , self-Test و Generic test  اطلاعات هارد را جمع آوری می‌کند و آن را عیب یابی می‌کند. البته این برنامه بد سکتور هارد را رفع نمی‌کند اما با تست‌های انجام شده می‌تواند ایرادات هارد را پیدا کند. نکته دیگر راجع به این نرم افزار این است با سیستم عامل لینوکس هم سازگار می‌باشد. این برنامه حتی امکان نمایش مقدار اضافی کل هارد را دارد. همان طور که گفته شد این نرم افزار صرفا اطلاع دهنده است و هیچگونه عمل تعمیری بر روی هارد انجام نمی‌دهد.

 

نرم افزار رفع بدسکتوری هارد

 برنامه HDDScan

این برنامه هم یکی از بهترین و قوی ترین نرم افزارهای تست هارد دیسک است. نرم افزار HDDscan  با تمامی هارد دیسک‌های IDE و SATA و SCSI و حتی SDD و فلش مموری‌ها را سازگار است. این برنامه به اصطلاح پرتابل است و نیاز به نصب ندارد و استفاده از آن بسیار ساده است. قابلیت نمایش وضعیت سکتورها را دارا می‌باشد.  البته اگر قصد استفاده از این نرم افزار را دارید بهتر است از اطلاعات خود بک آپ بگیرید زیرا در صورت استفاده نادرست از آن ممکن است اطلاعات هارد دیسک شما از دست برود و غیر قابل بازیابی باشد. برای دانلود این نرم افزار می‌توانید به وب سایت سازنده آن مراجعه کنید. 

 

نرم افزار تست سکتور‌های هارد دیسک

جمع بندی

ما در این مقاله از آکادمی هارد ایران به بررسی و معرفی چند نرم افزار برای تعمیر و گزارش بد سکتور هارد پرداختیم. استفاده از این نرم افزار‌ها به هیچ عنوان تضمین کننده تعمیر و یا بازگشت بد سکتور نخواهد بود. لازم به توضیح است، در صورتی که می‌خواهید اقدام به نصب و استفاده از این نرم افزار‌ها گرفته‌اید. باید قبل از نصب و اجرای نرم افزار از اطلاعات موجود در هارد دیسک خود پشتیبان گیری انجام دهید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده بهتر از هارد دیسک خود مقاله ۹ راهکار افزایش عمر هارد دیسک را مطالعه نمایید.

آیا این نوشته را پسندیدید؟

امتیاز دهی !
[تعداد: ۲ میانگین: ۱]

مهدی یوسفی

امیدوارم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد. لطفا نظر یا سئوال خود را ثپت کنید ما مشتاقانه پاسخگو خواهیم بود.

آموزش و مشکلات

آکادمی هارد ایرانآموزش تعمیرات هاردآموزش ریکاوری هارد دیسکبازیابی اطلاعاتبازیابی اطلاعات هارد نرم افزارتعمیر هارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *